Mituri despre avort (XII): „Drepturile la avort sunt fundamentale pentru emanciparea femeilor şi sunt esențiale pentru a avea drepturi egale cu bărbaţii.”

De multe ori avortul este văzut în mod eronat ca o formă de eliberare a femeii, ca o formă de emancipare a femeii, ca o procedură care ajută femeia să scape de probleme. În realitate, avortul înseamnă exploatarea femeii, este o traumă care afectează femeia pe tot restul vieții și niciodată nu rezolvă probleme.

Adevărul 13a. Primele feministe erau pro-viață, nu pro-alegere.

Susan B. Anthony a fost o feministă radicală într-un moment când femeilor nu li se permitea nici măcar să voteze. Ea s-a referit la avort ca la uciderea unui copil și l-a privit ca pe un mijloc de a exploata atât femeile cât și copiii:

„Deplâng crima oribilă prin uciderea unui copil… Indiferent de motiv, dorinţa de confort sau intenţia  de a salva de la suferință nenăscutul inocent, femeia care comite fapta este teribil de vinovată… dar ah! de trei ori vinovat este cel care a condus-o la disperarea care a împins-o la crimă.”[i]

În ziarul lui Anthony, Revolution, s-a făcut această afirmație:

„Atunci când o femeie distruge viaţa copilului ei nenăscut, acesta este un semn că, prin educație sau circumstanțe, ea a fost nedreptățită foarte mult.”[ii]

O altă lideră feministă, Elizabeth Cady Stanton, a declarat:

„Când ne gândim că femeile sunt tratate ca proprietate, este un lucru degradant să ne tratăm copiii ca o proprietate de care să ne debarasăm cum avem chef.”[iii]

Aceste femei au fost urmate mai târziu de un nou val de feministe. Cele mai cunoscute dintre acestea a fost Margaret Sanger, fondatoarea Planned Parenthood, care a susţinut avortul ca mijloc de libertate sexuală, controlul naşterilor și eugenia.

Sanger și alții care au urmat au încercat să lege ordinea de zi privind avortul de problemele legitime ale drepturilor femeilor. Același lucru s-a întâmplat în anii ’60. Dr. Bernard Nathanson spune că strategiile lui și ale colegilor lui privind drepturile la avort au legat în mod deliberat problema avortului de problema femeilor, pentru a fi promovată nu pe baza meritelor proprii, ci pe meritele drepturilor femeii.[iv] Datorită preocupărilor legitime pentru drepturile femeilor, problema avortului a fost pusă pe seama acestora.

Primele feministe, cum ar fi Susan Anthony, ar fi fost îngrozită și contrariată să se gândească la faptul că avortul – pe care l-au deplâns ca fiind uciderea de copii nevinovaţi – avea într-o zi să fie asociat în mintea oamenilor de cauza drepturilor femeii!

Adevărul 13b. Unele feministe active încă se opun vehement avortului.

totuldespreavort_94285096

Alice Paul a elaborat versiunea originală a Amendamentului pentru Drepturi Egale. Ea a definit avortul ca fiind „exploatarea supremă a unei femei”.[v]

Feministele pentru Viaţa (FpV) au apărut la începutul anilor 1970. FpV a sprijinit Amendamentul pentru Drepturi Egale și a luptat pentru alte scopuri feministe, dar este ferm pro-viaţă.[vi] Un membru FpV, Mary Ann Schaefer, a etichetat încercarea de a lega feminismul de avort drept un „feminism terorist”. După cum spune ea, te forțează pe tine, ca feministă, să fii „dornică să omori pentru cauza în care crezi”.[vii]

Atât bărbaţii, cât şi femeile, ar trebui să fie liberi să rezoneze cu anumite ideii ale mișcării feministe. Oricine poate sprijini o serie de idealuri feministe, în timp ce se opune cu toată inima avortului, pentru că omoară copiii.

Adevărul 13c. Drepturile femeii nu sunt în mod inerent legate de dreptul la avort.

totuldespreavort_249112102

Kate Michelman, preşedinte al NARAL (National Abortion Rights Action League), spune:

„Trebuie să reamintim oamenilor că avortul este garantul dreptului unei femei de a alege și a dreptului de a participa în întregime la viaţa socială și politică a societății.”[viii]

Dar o femeie însărcinată se poate implica deplin în societate. Și dacă nu poate, soluția este să se schimbe societatea, nu să se ucidă copiii. Observați că avortul este numit „garant” al drepturilor femeii. Nu există drepturi ale femeii dacă nu există permisiunea de a ucide copiii nenăscuți?

Cum pot femeile obţine egalitatea fără un control al vieţii lor sexuale?

Feministele pentru Viaţă răspund:

„Cum pot femeile să scape vreodată de statutul de membri de categoria a doua a societății, atât timp cât ele sunt privite ca niște persoane care au nevoie de operații chirurgicale pentru a fi cetățeni de primă categorie a societății? Premisa întrebării este premisa dominării masculine de-a lungul mileniilor – natura a fost cea care a făcut bărbatul superior, iar femeia inferioară. Tehnologia medicală este oferită ca soluție pentru a obţine egalitatea; dar premisa este greșită… E o insultă la adresa femeilor să spui că femeile trebuie săşi schimbe biologia pentru a se încadra în societate.”[ix]

Adevărul 13d. Premisele de bază ale mișcării pentru drepturile la avort sunt degradante pentru femei.

totuldespreavort_136597046

Adevărul 13e. Multe dintre ipotezele care leagă bunăstarea femeilor de avort, pilulă şi sex gratuit s-au dovedit greşite.

totuldespreavort_193404740_1_

Scriind pentru Chicago Tribune în 2000, Dr. Jose A. Bufill a spus:

„Putem doar spera că prejudiciul fizic făcut femeilor nu egalează relele sociale atribuite contraceptivelor. De când controlul nașterilor a devenit acceptabil din punct de vedere social, ratele sarcinilor la adolescente, bolile cu transmitere sexuală, abandonul infantil, nașterile nelegitime și divorțul au atins proporţii epidemice.

Epoca pilulei, a devenit de fapt epoca bolii: familii bolnave, femei rănite, copii fără tată. Aceasta este realitatea obiectivă pe care o arată statisticile: pilula a cauzat mult mai multă boală decât susținătorii ei ar fi putut visa vreodată să prevină.”[xii]

Adevărul 13f. Cei care promovează drepturile la avort merg pe premisa că femeile sunt incompetente și le supun pe acestea ignoranței și exploatării.

Grupurile de monitorizare care urmăresc abuzurile la adresa femeilor au semnalat acuzații grave:

„Guvernul peruan folosește bani ce vin ca ajutor din partea SUA pentru a forța femeile sărace din Peru sa fie supuse sterilizării sau avortului. Anchetatorii PRI au arătat numeroase exemple de femei care au mărturisit că au fost agresate verbal, diagnosticate greşit, tratate prost, amenințate, și în cazul în care se opuneau erau forțate să accepte să fie sterilizate. Multe femei au fost de acord cu metodele de planificare familială, de teama funcţionarilor care coordonau şi alte programe de care ele aveau nevoie, au raportat oficialii PRI.”[xiii]

Ori de câte ori astfel de acuzații apar oriunde în lume, ele sunt de obicei negate sau ignorate de marile grupuri feministe și pro-avort. Chiar și în Statele Unite ale Americii drepturile femeilor ocupă ultimul loc în lista de priorităţi a agendei referitoare la avort. De exemplu, grupurile pro-alegere se opun în mod constant eforturilor de a solicita prin lege ca avortul să fie tratat ca orice altă intervenţie chirurgicală, iar pacientul să fie informat corect cu privire la natura și riscurile unui avort. Ei nu par să creadă că femeile sunt capabile să facă alegeri inteligente după ce li se prezintă realitatea.

totuldespreavort_371099963

Curtea Supremă a SUA a luat o decizie împotriva legalității statelor care solicită să se acorde informații cu privire la avort unei femei. Curtea a argumentat că, astfel de informații „pot servi numai la a o zăpăci și a spori anxietatea ei”.[xiv] Mesajul este: „Nu le spune femeilor tot adevărul, ele nu pot face față”. În schimb, clinicile de avorturi sunt libere să spună femeilor orice doresc în scopul de a vinde avorturile. După cum subliniază Feministele pentru Viaţă:

„Această atitudine este condescendentă faţă de abilitatea femeilor de a lua decizii și stabilește pentru femeie, în esență, un drept constituțional la ignoranță.”[xv]

Este remarcabil faptul că adepţii pro-alegere se opun chiar şi celor mai elementare regulamente privind sănătatea și dezvăluirea informațiilor în clinicile de avorturi. Sunt preocupați de femei sau pur și simplu îşi doresc ca femeile să facă avorturi? De ce a respins comisia legislativă a statului Virginia un proiect de lege din anul 2000 care ar fi cerut clinicilor în care se fac avorturi și celor care practică avortul să se conformeze  standardelor dintr-un spital unde se fac operaţii de anvergură la fel de mare? De ce a fost decis să nu se impună nicio reglementare privind echipamentele folosite la avort?

Feministele pentru Viaţă comentează:

„Cei serios preocupaţi de drepturile femeilor ar trebui cel puțin să susţină normele de protecție a consumatorilor. Avortul este procedura medicală cea mai puţin reglementată din țară. De ce li se dă celor care practică avorturile atâta frâu liber într-o procedură care, la urma urmei, implică numai femeile? Femeile merită o protecție mai bună.”[xvi]

Adevărul 13g. Avortul a devenit cel mai eficient mijloc de sexism conceput vreodată, lipsind omenirea de o mulțime de femei nedorite.

Una dintre marile ironii ale mișcării feministe este faptul că, prin susţinerea avortului, a aprobat unicul instrument important prin care femeile sunt jefuite de cel mai elementar drept al lor – dreptul de a trăi. Avortul a devenit principalul mijloc de a elimina femeile nedorite de pe tot globul. Un sondaj din mai multe sate din India a descoperit o statistică înspăimântătoare: dintr-o populație totală de zece mii, doar cincizeci erau fete.[xvii] Celelalte fete, cu miile, fuseseră ucise prin avort după ce testele pre-natale arătaseră că aveau să fie femei, considerate a fi o povară economică. Newsweek a raportat că, în șase clinici din Bombay, din opt mii de teste amniocente care indicau că bebeluşii erau de sex feminin, toţi, mai puţin unul, au fost uciși prin avort.[xviii] Time oferă acest raport alarmant:

„În Coreea de Sud, unde testarea fetală pentru a determina sexul este comună, nașterile de prunci de sex masculin le depășesc pe cele de bebeluşi de sex feminin cu 14%, în contrast cu o medie la nivel mondial de 5%. În provincia Guangdong, agenția de știri chineză Xinhua a raportat: 500.000 de celibatari se apropie de vârsta mijlocie fără speranțe de căsătorie, pentru că depăşesc numeric femeile cu vârstă între 30 şi 45 de ani în raport mai mare de 10 la 1.”[xix]

Ca soț al unei femei minunate și tată a două fete scumpe, eu nu pot înțelege de ce cineva nu ar vrea să aibă o fiică. Dar din motive care reflectă unele prejudecăţi iraționale împotriva femeilor, ele sunt ţinta extincţiei. Și instrumentul de distrugere a femeilor este cu înverșunare apărat de cei care se numesc pro-femeie.

totuldespreavort_347260835

Deoarece mult mai multe fete decât băieți sunt ucise de către conexiunea avort-amniocenteză, unele feministe furioase au etichetat practica drept femicidă.[xx] În mod ironic, termenul trădează adevărul pe care cei care-l utilizează îl neagă: nenăscuții sunt oameni și să ucizi o femeie nenăscută înseamnă să ucizi o femeie tânără. Nu pot exista drepturi egale pentru toate femeile până când nu există drepturi egale pentru femeile nenăscute.

 

Referințe:
  • [i] Susan B.Anthony, Revolution, 8 Iulie 1869, p. 4.
  • [ii] Mattie Brinkerhoff, Revolution, 9 Aprilie 1868, pp. 215–6.
  • [iii] Elizabeth Cady Stanton, dintr-o scrisoare din jurnalul lui Julia Ward Howe, 16 Octombrie 1873, disponibil în Houghton Library, Harvard University.
  • [iv] R. C. Sproul, Abortion: A Rational Look at an Emotional Issue (Colorado Springs, Colo.: NavPress, 1990), pp. 117–8.
  • [v] Guy M. Condon, You Say Choice, I Say Murder, Christianity Today, 24 Iunie 1991, p. 22.
  • [vi] Feminists for Life of America, 811 East 47th Street, Kansas City, Mo. 64110.
  • [vii] Mary Ann Schaefer, citat  de Catherine and William Odell, The First Human Right (Toronto: Life Cycle Books, 1983), pp. 39–40.
  • [viii] Kate Michelman, citat în New York Times, 10 Mai 1988.
  • [ix] Feminists for Life Debate Handbook, p. 17.
  • [x] Rosemary Bottcher, Feminism: Bewitched by Abortion, in To Rescue the Future, ed. Dave Andrusko  (New York: Life Cycle Books, 1983).
  • [xi] D. James Kennedy, Abortion: Cry of Reality (Ft. Lauderdale, Fla.: Coral Ridge Ministries, 1989), p. 13.
  • [xii] Dr. Jose A. Bufill, What Ills the Pill Has Wrought, Chicago Tribune, 8 Martie 2000, www.chicagotribune.com/reg/tools/search/archives/form.
  • [xiii] Lawmakers Seek Investigation of US Money for Forced Abortions in Peru,
  • Conservative News Service, 14 Martie 2000.
  • [xiv] Supreme Court 476 U.S. at 762, Thornburgh.
  • [xv] Feminists for Life Debate Handbook, p. 7.
  • [xvi] Ibidem, p. 16.
  • [xvii] Robert Stone, Women Endangered Species in India, Oregonian, 14 Martie 1989, B7.
  • [xviii] Jo McGowan, In India They Abort Females, Newsweek, 13 Februarie 1989.
  • [xix] Asia: Discarding Daughters, Time, ediție specială de toamnă 1990, p. 40.
  • [xx] John Leo, Baby Boys, to Order, U.S. News and World Report, 9 Ianuarie 1989, p. 59.

Sursă: totuldespreavort.ro

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer