Cosmina este minunatul om care ne-a ajutat la Sărbători pentru toți 2014.
Marile companii de telefonie mobilă încearcă să-și atragă cât mai mulți clienți folosind tot felul de oferte, unele dintre acestea dovedindu-se ulterior înșelătoare.
Este și cazul povestit de Cosmina Dragomir, o profesoară de desen care s-a simțit păcălită și umilită de cei de la Telekom după ce a încheiat un contract pe doi ani cu unul dintre reprezentanții acestei companii.
Mamă a cinci copii, aceasta explică cu lux de amănunte umilința la care a fost supusă în ultimele luni de această companie, în ciuda reclamațiilor și sesizărilor pe care aceasta le-a făcut și în urma cărora reprezentanții companiei i-au promis că totul se va rezolva, însă nu a fost deloc așa.
„Sunt extrem de dezamăgită.
De inundația tot mai înfricoșătoare de urât, de kitch revărsat în tot orașul, în toate târgurile și pe toate străzile și, …să zic că aș fi putut trece peste cele dinainte cu o mână pe ochi, – mă lovesc de oameni care și-au pierdut orice fărâmă de demnitate și respect pentru ei înșiși, …nu pentru mine, că nu le-am cerut nimic de fapt, decât să-și respecte cuvântul dat atunci când m-au privit în ochi.
Dar nu-l au, nici umanitate nu mai au unii, asta se vede din lașitatea pe care mi-au arătat-o timp de luni de zile.
N-am mai publicat postări negre de ani buni. Țineam pagina asta doar să vă dau încredere și frumusețe culeasă de la alții și s-o înmulțim împreună. Trăiam în poezii pictate de copii.
Dar am ajuns la zid și m-am lovit de oameni îmbătrâniți devreme și urât.
Ce înseamnă, măi, jivine haine, cuvântul CADOU, în mintea voastră, a celor ce-l rotiți ca pe o năframă deasupra capetelor oamenilor??? Știți că ne-ați făcut să nu mai credem în el, cum ne-ați făcut să golim de sens foarte multe alte cuvinte… Vă trebuie deja o mare abilitate persuasivă să ne convingeți, și dacă vedeți că nu ne convingeți, ne forțați. De ce vă folosiți de termenul ăsta cu nerușinare față de toată populația asta? Și când vedeți pe una ca mine care are alergie când îl aude și fuge de el, că s-a mai fript, i-l băgați cu forța pe gât??? Și când vă roagă să vă opriți, că v-ați lăsat prea greu pe umerii ei, ce faceți, rânjiți și mai trimiteți o lună, că de, contractul durează impus 2 ani…?! Mi-ați explicat că nu mă puteți servi fără ”un cadou” pe care nu-l vreau, dar e obligatoriu. V-am spus că știu că genul ăsta de cadou e în general o trapă, ați râs și mi-ați zis ”firma nu lucrează fără, e impus, se cheamă pachet”. Cadou cu sila.
Recunosc tuturor (ăsta e scopul mesajului) că, din credulitate, am fost victima unei înșelăciuni murdare, opera unui agent TELEKOM. M-am umilit în fața acestui individ, pe numele său Teodor Gruia, mărturisindu-i o situație dificilă în care mă aflu și implorându-l să nu-mi înșele încrederea când mi-a fost recomandat să-mi propună un abonament, explicându-i problema mea, deși nu eram datoare să fac asta, dar am simțit nevoia s-o fac, să fiu sigură că nu-și bate joc de noi… M-am umilit, da, a trebuit să-i menționez care e salariul unui profesor de desen cu o normă de numai 9 ore în România. I-am explicat inclusiv faptul că sunt nevoită să cresc singură 5 copii în timpul rămas, din salariul acela și că fac abonament la telefon doar ca să știu unde sunt și în ce ordine să-i iau de la școală. Și tot n-a contat. A zâmbit și a făcut-o. A venit într-o pauză de ore în școala în care lucram, mi-a arătat niște hârtii, mi-a zis că totul e nelimitat într-o sumă fixă (maximul pe care mi-l puteam permite, deși era uriaș oricum și disproporționat față de ce aveam să folosesc), mi-a arătat unde să semnez și a dispărut cu ele. A sunat clopoțelul și m-am dus la oră, nici n-am bănuit ”cum lucrează” și din ce mizerii își trage dumnealui comisionul.
În caz că citiți asta, domnule Teodor, puteți jubila. Compania dvs și-a cerut scuze telefonic pentru eroarea pe care ați făcut-o, lucru care nu înseamnă că petiția s-a rezolvat în favoarea mea, nu. Și-au cerut scuze că sunteți un măgar, dar eu trebuie totuși să le plătesc lor pentru că m-ați mințit dvs, un colaborator extern!!!… deși sunteți reprezentant Telekom, așa scrie pe toate actele dvs.
Mi-au sugerat să vă dau în judecată pe dvs, că nu sunteți angajatul lor, ci dealer!!! S-au spălat pe mâini. Și au trimis recuperatorii de debite peste noi.
Eu abia voi trece vara cu salariul pe care îl am, nu vă voi da în judecată pt că dvs ați mizat pe asta, știți prea bine cât costă un avocat și când mi-ați studiat profilul, v-ați bazat pe această vulnerabilitate.
Sunteți pe FB, aș putea să vă dau tag, dar vă las să dormiți și să petreceți liniștit cu bebelușul pentru care sunteți felicitat pe pagină. Eu vă felicit pentru metodele pe care ați ales să faceți bani să îl creșteți, și mai ales pentru cinismul de a considera că bebelușii altora trebuie să moară de foame, la schimb.
Mă gândesc că poate plângerea de mai jos mai poate folosi, totuși, ca avertisment, cuiva.
Și mai am o mare uimire: de ce atunci când le-am sesizat, civilizat, nu s-au oprit, când erau sume doar cu 2 zero-uri? Câtă lăcomie și cinism să ai să faci asta conștient unui om timp de câteva luni, timp în care el te imploră să reziliezi și să te oprești, CĂ NU MAI ARE BANI??? Acum sumele sunt cu 3 zero-uri… Și tot nu se opresc, suma crește… penalitățile penalilor…
Eu sunt total fără apărare în momentul ăsta. Public cerând sfat de la cei de specialitate în următoarea problemă: legile României permit recuperarea de debite la cei nesolvabili prin muncă în folosul comunității sau ceva similar? Muncesc de 20 de ani, sunt mamă de 16, nu mi-ar fi rușine de nicio muncă posibilă, oricât de salubră sau insalubră ar fi. Am o vară la dispoziție în care școlile sunt închise și aș putea munci altceva. Copiii mei sunt minori și nu știu ce se întâmplă cu ei dacă treaba asta se sfârșește cu o detenție.
Public sesizarea de mai jos, pe care le-am înaintat-o și lor, și la ANPC, de unde am fost informată că nu s-a soluționat în favoarea mea.
Da , e pentru voi, și pentru cei care vă bucurați, și pentru cei care vă întristați. Primii veți fi fericiți, ceilalți poate vă veți păzi.
Informațiile sunt cele din sesizarea scrisă către ei. Nu știu dacă am scris-o bine, n-am avut consilier, n-am avut avocat, cum n-am nici acum. Dar datele sunt reale și verificabile. Reclamațiile mele sunt înregistrate în call center.
”Subsemnata…,
doresc să vă sesizez următoarea problemă și să reclam soluționarea ei:
În luna mai 2016 am solicitat unuia dintre agenții Telekom, agent pe nume Teodor Gruia, o ofertă în vederea prelungirii unui contract pentru un abonament business nelimitat (pentru mai multe numere de telefon) in limita sumei lunare de 250 ron, (nr de tel principal din contract 0723……).
Agentul a formulat oferta, stipuland faptul ca aceasta include internet nelimitat gratuit. Am insistat ca nu solicit acest serviciu, întrucât nu-mi este de folos, pentru că am deja un contract cu Telekom pentru internet, la domiciliu. Dumnealui și-a mentinut punctul de vedere, explicându-mi că așa e pachetul și că nu mă afectează, indiferent că-l voi folosi sau nu, întrucât este gratuit, ca o formă de bonus din partea firmei Telekom. Într-un final contractul s-a încheiat și eu am semnat, subînțelegând condițiile din ceea ce am fost informată de angajatul Telekom.
În câteva rânduri factura a venit majorată cu câteva sute de lei (de ex: în 14.06.2016 suma de 404,45 ron; în 14.08.2016 suma de 354 ron) și i-am adus, contrariată, la cunoștință, agentului, cerând explicații de ce suma nu e cea fixă, din contract. Mi-a spus să achit, că poate fi o excepție datorată unor reglări de sume în urma primirii unui aparat de telefon cadou, lucru pe care nu l-am înțeles, o dată ce mi s-a spus că e cadou, dar am achitat. Am insistat ca totuși să detecteze sursa neînțelegerilor și să mă anunțe să operăm limitări, restricționări, pentru că nu eram dispusă să depășesc în mod curent bugetul inițial stabilit, din lipsă de fonduri.
Deși i-am semnalat cele de mai sus din timp, în factura pt luna octombrie suma din contract a fost depășită cu min 1000 ron (total 1367,94 ron), lucru care a devenit îngrijorător și nu mi-am permis să-l ignor, nici să-l achit, și l-am contactat și informat pe agent, obținând o audiență în sediul dumnealui din Unirii.
Am depus în luna decembrie o sesizare în call center cu el de față. Mi s-a promis că eroarea se va rezolva imediat, domnul cerându-și scuze că n-a activat gratuitatea internetului!!! Am mizat pe buna lui credință și am așteptat o rezolvare. În urma discuției lui cu colegii săi, ni s-au repornit telefoanele, râmânând să se opereze eroarea și în baza de date.
Din nefericire am trecut prin acest episod încă de trei ori, suma de pe factură este halucinantă (în 14.11 suma de 3112,26, în 14.12, suma de 2013,99, în 14.01, suma de 2011,23), aceasta în condițiile în care îi scriu mail sau îl contactez de zeci de ori pe agent să-mi spună ce se petrece.
Menționez că după sesizarea mea telefoanele au fost de fiecare dată repornite, cu scuze din partea dumnealui, cu promisiunea, citez, ”e 99% rezolvată”, ”e greșeala mea, mă ajută colegii etc”, însă datoria mea pe factura care vine de la Telekom persistă.
Încă din luna octombrie rog agentul, dacă s-a operat greșeala asta, s-o remedieze cu ce-i stă în putință, cu restricționări de viteză, renunțare la internet, de care i-am spus de la început că nu doresc și nu-mi ajută, orice, ca să termin cu asta, pentru că nu mai am de unde să le plătesc. La telefon promite că operează, dar lucrurile nu se schimbă.
De la 1 februarie până astăzi, 20 iunie, telefoanele din contract sunt blocate, nemaibeneficiind de niciun serviciu. În luna februarie am evitat să fac sesizare scrisă, întrucât agentul îmi promitea la 2 zile că a rezolvat problema birocratică și ca în 24 de ore totul va reintra la normal. Discuția aceasta a avut loc de minimum 7 ori: ”O rezolv, stați liniștită, vă pornesc și ștergem datoria și penalitățile”. În ultima lună nu a mai putut fi contactat.
Constat cu dezamăgire că am fost victima unei înșelăciuni din partea agentului Telekom și vă rog să luați toate măsurile care se cuvin.
Menționez faptul că din luna noiembrie până acum mi-am respectat cu seriozitate obligațiile din contract, achitând cash în sediul de la magazinul Germanos din Unirii sumele de 250 ron pe lună (am atașat ultima dovadă de plată).
În afară de reclamația înregistrată telefonic în call center în lunile octombrie și decembrie, am încercat să fac o sesizare la sediul unde mi s-a întocmit contractul, cerând sprijin și informații unde aș putea înregistra fizic o astfel de reclamație sau la ce manager etc aș putea solicita o audiență pentru a expune corect procedural problema.
În ziua de 8.02.2017, aproximativ la orele 19, angajatele dvs de la sediul Germanos din Unirii mi-au indicat să aștept afară 45 de minute, pe ger și ninsoare abundentă, până îmi găsesc agentul, după care, văzând că nu se întâmplă nimic, am intrat și mi-au explicat în derâdere că ele nu au superiori ierarhici și că dacă doresc să discut cu altcineva mai mare decât ele, mă pot înființa la ”șeful nostru cel mare din Germania”.
Vă aduc la cunoștință comportamentul lipsit de respect și profesionalism față de un client, în speranța că aceste amănunte și feed-back-ul nostru sunt importante pentru dumneavoastră.
În speranța unei rezolvări cât mai prompte, vă mulțumesc pentru disponibilitate!
cu stimă, Maria Cosmina Dragomir”.
Vă mulțumesc mult de tot tuturor pentru susținerea, publică, asumată prin distribuiri sau în taina mesajelor! Un om minunat îmi va fi de mâine avocat! Primul meu avocat!
Trăiesc și lucrez într-o lume paralelă… educație, copiii artiști, cărți de pedagogie și stilistică, vis de reformă în învățământ, cai verzi… Eu nu știu cum se fac banii în lumea reală. Știu doar cum NU se fac în domeniul meu, acolo unde suntem fericiți pentru că facem ceea ce facem și atât. Și cred că dacă încerc să nu mint și să nu înșel, să bucur și să dau încredere, lumea aialaltă îmi răspunde elastic… Ce duș de realitate fac câteodată… Vă mulțumesc că m-ați prins pe palme sau pe gând. Ajută mult. Încă sunt udă de noroi.
Nu mă aștept să rezolv ceva în favoarea mea…, știu că am greșit semnând un contract (pe care, incredibil, l-am citit dar nu mi-a atras nimic atenția, decât că abonamentul avea un nume codificat, de fapt ambalajul pentru surpriza oferită!).
Dar poate schimbăm împreună ceva în atitudinea lor față de noi… Suntem atât de mulți păgubiți astfel de niște oameni robotizați, care ne tratează pe toți ca pe niște obiecte. Măcar să ne avertizăm unii pe alții. Dincolo de ce mi s-a întâmplat mie sau zecilor de oameni care deja au reacționat aici, sau sutelor care au reacționat pe paginile lor, e un principiu de bază încălcat, un abuz care se tot amplifică. Știu că umanitatea așteaptă astfel de vremuri grele, în care vom fi niște cifre în niște dosare din sistem. Știu că vom putea fi șterși din computere și anulați ca entități. Dar până atunci, să ne adunăm și să ne strângem în brațe, cei care mai simțim ceva.
Nu vom câștiga, dar vom Învinge.”, a scris Cosmina Dragomir pe pagina sa de Facebook.
Sursă foto: Revista Avantaje